Nawigacja

Akredytacja

Projekt "Critical Thinking - a crucial 21st century skill"

 

 

Profil projektu na FB

https://www.facebook.com/profile.php?id=61552401822637

 

Główne cel naszego projektu:

1. Rozwijanie krytycznego myślenia w wyszukiwaniu informacji.

2. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania nieprawdziwej wiadomości zamieszczonej w Internecie.

3. Porównanie metod wykorzystania TIKów z zagranicznym partnerem.

Podczas nauczania zdalnego umiejętności wykorzystania technologii i Internetu wzrosła wśród uczniów. Sfera, która wymaga poprawy to myślenie krytyczne oraz odpowiednie reagowanie na "fake newsy", które zalewają Internet. Uczniowie mają problemy z hierarchizacją i weryfikacją informacji, które znajdują w sieci. Wymiana metod i porównanie rozwiązań technologicznych z partnerem zagranicznym korzystnie wpłynie na umiejętność wyszukiwania informacji przez uczniów.

 

Korzyści:

- nauka języka

- zwiedzanie świata

- poznawanie prawdziwej kultury, obyczajów, kuchni a nie tej dla turysty

- poznawanie nowych ludzi, często przyjaźnie na całe życie

- praca w zespole międzynarodowym,

- rozwijanie kreatywności

- motywacja do działania i nauki

- rozwój osobisty, otwartość, poznawanie swoich mocnych stron, satysfakcję

- niesamowitą przygodę

I można byłoby tak bez końca.

 

Luty 2024

 

Przygotowania do wielkiej podróży!

Nasi uczestnicy szykują się do mobilności w ramach projektu „Critical thinking – a crucial 21st centruy skill”. W marcu jedziemy na Teneryfę do szkoły w miejscowości La Laguna. Uczestnicy projektu będą goszczeni przez rodziny uczniów ze szkoły partnerskiej. Dlatego wszyscy przygotowali krótkie opisy siebie, aby lepiej się poznać z nowymi koleżankami i kolegami:

Martyna Szczotarska: My name’s Martyna. I’m turning 18 in late April. My absolutely favorite activity is attending concerts with my best friends and seeing my beloved artists perform live. I’ve already experienced it three times but I have about five concerts planned for this year. It’s obvious now that I adore music and cannot go a day without my headphones. But I also really enjoy watching movies and reading books. Sadly, now that it’s an academic year I don’t have any time to read books other than these for school which makes me feel unpleased, but that’s why I'm waiting so impatiently for summer. I’m not much of a sporty person, but I do like skiing and running. As many teenagers my age I haven’t really found my vocation yet but I know I want to go to university after I graduate high school. After that I want to make money so I can travel the world, learn new languages, get to know various cultures and meet new people. And obviously go to more concerts. 

 

Hanna Barylak: My name’s Hania. I’m turning eighteen later this year. I’m hugely interested in sport, more precisely football, which I played for four years. I like volleyball and winter sports as well. Now that I don’t do any sports, I dream about working as a sport psychologist in the future so I can somehow be close to what has always interested me the most. The other thing that I enjoy is learning languages. I’ve been studying English since kindergarten. In primary school I picked up German and in high school French. Now I’m trying to learn Spanish and hopefully it’s just the beginning. I also like traveling around Poland and Europe and getting to know new places and cultures. In my free time I usually rest, listen to music, watch some sports, see my friends or play football around the garden. 

 

Hubert Czochara: My name is Hubert. I’m almost 16. I am in the 2nd grade of high school.

I’m into nonfiction books about racial and sex discrimination. I also like reading books written by 20th century writers like Sylvia Plath or Virginia Woolf. The world without music wouldn't exist. I listen to music all the time. My favourite artists are Lana Del Rey, Billie Eilish and bands - Radiohead or Arctic Monkeys. Apart from listening to music, I practice playing songs on a keyboard.  At least three times a week, I go to the gym. I’m interested in geography and other natural sciences. I think it’s because I love travelling and learning about the world.

After I finish high school, I’m going to go to university. I plan to major in natural sciences, e.g. environmental protection. My dream is to study abroad, but we will see.

 

Radosław Fudalej: Hello! My name's Radek and I'm 16. I am really into football and I definitely connect my future with it. My love of watching matches and following the changes on the transfers market is going to help me a lot with my career as I'd like to become a sports journalist. However, I am not a very skilled player, of course I know how to play football, but I'm not training it anywhere and there's a lot to improve in this physical aspect. Putting this fantastic game aside, I also want to describe my interests more. Just like a typical teenager, I enjoy listening to music on Spotify (my favourite artist since August is The Weeknd), texting friends and so on. I also really like studying history and reading some books, but lately I don't have too much time for doing that. The school chores are slowly taking me over. Because of this, I hope that during the week in Tenerife I'll make friends with amazing young people (like me!) and relax a lot. 

 

Paulina Łoziuk: https://paulinaintro.carrd.co/ 


Zuzanna Mikołajczak: Hi, I'm Zuzia and I'm 16 (almost 17) years old. I go to high school on a humanistic profile. When I've got some free time, I'm going out with my friends, playing on my guitar and I'm reading. Mostly I'm reading some crime stories. I don't have much free time because I'm a leader of a scout group and I'm a volunteer at the foundation with kids with different disorders. Someday I really want to be a psychologist and study in Wrocław (a beautiful city in Poland). I hope that I'm going to travel the world and meet some new people.

 

 

 

Cztery  nauczycielki z naszej szkoły: p. Małgorzata Okoń-Plinta, p. Justyna Małczak, p. Alicja Dąbrowska i p. Anna Apostoluk wzięły udział w szkoleniu finansowanym  ze środków Unii Europejskiej w ramach akredytacji, którą otrzymała szkoła. Szkolenie „Promoting creativity, critical thinking and problem- solving in the classroom” odbyło się w Bolonii.

Celem kursu było przedstawienie uczestnikom różnych strategii, narzędzi i pomysłów dostosowanych do ich potrzeb i rzeczywistości, aby mogli inspirować kreatywność i motywację uczniów poprzez innowacyjne, interaktywne nauczanie oraz metody oparte na uczeniu się przez doświadczenie.

Podczas kursu poznałyśmy wiele nowych metod i narzędzi pracy, które mają wspierać kreatywność i krytyczne myślenie,  miałyśmy  możliwość przetestowania ich na sobie, mogłyśmy je przedyskutować i dostosować do swojego przedmiotu. Tworzyłyśmy własne zadania, które pobudzają i rozwijają kreatywność uczniów. Miałyśmy też możliwość wymiany doświadczeń  i metod pracy z nauczycielami z Czech, Belgii, Grecji, Bułgarii, Słowenii  i Szwecji, mogłyśmy  także poznać systemy edukacyjne tych krajów.

Wiedzę, narzędzia i umiejętności, które zdobyłyśmy,  wykorzystamy na swoich zajęciach szkolnych.  Podzielimy się nimi z koleżankami i kolegami, by oni również mogli je zastosować w swojej pracy.

Oprócz zajęć szkoleniowych  miałyśmy też możliwość zwiedzenia Bolonii i Rawenny  oraz rozsmakowania się we włoskiej kuchni. Polecamy, oprócz obowiązkowej pizzy, risotto ze szpinakiem, tortellini, gnocchi z sosem ragu, tiramisu i wszelkiego rodzaju makarony, sery i szynkę proscuttio.

Polecamy również organizatora naszego kursu Erasmus Learning Academy (ELA), bardzo profesjonalne szkolenie, świetnie przygotowane materiały i program.

 

 

Styczeń 2024

 

Już za chwilę pierwszy wyjazd w ramach działań projektowych na szkolenie kadry: „Promoting Creativity, Critical Thinking and Problem- Solving In The Classroom” w Bolonii (Włochy).  W czwartek 25 stycznia 2024 odbyło się spotkanie przygotowawcze dla uczestników. Oprócz ciężkiej pracy nad dokumentacją, celami projektu, programu, były też miłe chwile dotyczące Włoch i Bolonii, kultury, obyczajów  i Kuchni Włoskiej.  Był też szybki kurs podstawowych pojęć w języku włoskim i sprawdzian wiedzy o Bolonii.

 

 

Pierwszy etap rekrutacji kandydatów do projektu unijnego zakończona!

Osoby, które się zgłosiły zostały poinformowane o wynikach w wiadomości w Librusie

Największa ilość punktów, które kwalifikowały do kolejnego etapu to 40, a najmniejsza to 33.

A tu już zdjęcie z drugiego etapu rekrutacji.

 

 

Grudzień 2023

 

W grudniu zajęliśmy się nowym zadaniem z naszego projektu na platformie eTwinning 

Uczniowie pracowali w grupach analizując artykuły w języku angielskim 

Wszystkie artykuły dotyczyły tematów związanych z ochroną środowiska, globalnym ociepleniem oraz wpływem działalności człowieka na środowisko naturalne.

Każdy artykuł pochodził z innego źródła internetowego: konserwatywnego, pro-eko, szukającego sensację, niezależnego oraz naukowego.

Analizowaliśmy w jaki sposób i za pomocą jakiego języka przedstawiona była problematyka artykułów. Skupialiśmy się również na szacie graficznej strony internetowej.

Dzięki takim działaniom, w przyszłości będzie nam łatwiej selekcjonować źródła informacji i korzystać z tych najbardziej wiarygodnych 

 

 

Listopad 2023

 

Elementem krytycznego myślenia jest odpowiedzialność. Musimy być świadomi konsekwencji podejmowanych przez nas decyzji. W związku z tym uczniowie naszej szkoły biorą udział w spotkaniach z przedstawicielami policji i uczą się o prawnych konsekwencjach swoich działań.

Kształcimy umiejętności krytycznego myślenia -bierzemy udział w spotkaniach z doradcą zawodowym.

 

 

Październik 2023

 

Keep on thinking!

 

W październiku grupa językowa B1 dołączyła do projektu eTwinning pod tytułem Keep on thinking! 

Działania projektowe mają na celu rozwijajnie wśód uczniów umiejętności krytycznego myślenia.

Jest to bardzo ważna umiejętność w dzisiejszych czasach, ponieważ Internet zalewa nas informacjami, które wielokrotnie okazują się być nieprawdziwe.

Naszymi projektowymi partnerami są szkoły z: Francji, Grecji, Niemiec oraz Hiszpanii.

Odbyły się dwa spotkania nauczycieli online, podczas których poznałyśmy się, omówione zostały szczegóły projektu oraz zaplanowano harmonogram działań 

Wykonaliśmy już jedno zadanie, które polegało na stworzeniu sensacyjnego nagłówka do gazety na podstawie prostych informacji o innych uczestnikach projektu.

Projekt eTwinning odbywa się w synergii z projektem Erasmus+ w ramach Akredytacji.

#etwinning #erasmus #akredytacja #criticalthinking

 

Aktualności

Kontakt

  • Liceum Ogólnokształcące im. K. K. Baczyńskiego w Nowej Soli
    ul. Gimnazjalna 9
    67-100 Nowa Sól
  • (+48) 068 4583894
    Tel./Fax (+48) 068 4583895
    e-mail lonsol@poczta.onet.pl

Galeria zdjęć